Det här med kosten och nystart

Nu är det ju nytt år och allt. Detta brukar, säkert som sverigedemokraten innerst inne är rå-rasse, leda till anstormning på gymmet. För nu ska här nystartas! Kommas i form och dessutom ska kosten läggas om.
Allt så fint och gott. Hur eller hur.

Jag ska inte sälla mig till mina medfränder, som tränar året om, och skriva ett argt inlägg om att folk är ivägen på gymmet och borde dö. Tvärtom! Jag tycker det är så fantastiskt bra att folk börjar röra på sig. Även om det så bara är en gång i veckan. Bra jobbat, säger jag!

20130109-090912.jpg
Kör nu Rolf! Det är bara 1 januari en gång om året!

Dessutom så trängs jag aldrig på gymmet. Tack vare mina obskyra träningstider brukar jag oftast bara buffla med städerskan ( som alltid tittar snett på mig? Va ÄRE kärring?!) och vaktis.
Så. Vad är då mina tankar kring nyårsstarter?

Jo. Problemet numera (fan vad gammal jag känner mig när jag skriver det där) är att allt med träning ska göras så oerhört komplicerat! Man ska bara träna funktionellt, man ska springa i tabataintervaller, stå på huvudet och göra armhävningar och fan och hans moster. Och gör man inte det, ja då är det nästan ingen idé att träna.

20130109-091431.jpg
Vad fan gör du Benke?! Du kan ju inte köra vanliga bicep-curl?! Är du sjuk i huvudet? Kom nu så kör vi bänkpress i splitt istället.

Detta skapar ju en hel del osäkerhet hos potentiella nya motionärer. Klart att folk lätt tappar gnistan! Och inte nog med detta: man kan ju inte äta hur som helst heller. LCHF, fasta, stenåldersmat och cancerlarm! Klart som korvspad att detta skapar osunda ideal.

Tänk tillbaka 20 år. Folk tränade då med. Och kom i form. Utan alla magiska metoder och dieter. Glöm aldrig att det viktigaste är att du tränar! Att du rör på dig! Att du utmanar kroppen! Allt det andra är finlir. Sådant som kanske i slutändan gör en liten skillnad. Men allt det där ska inte hindra dig ifrån att börja latja på gymmet. Ät dina snabbmakaroner och kör dina bicepcurl på gymmet. Kör bara kör! Bara du gör det till en vana!
Så, kom och trängs med mig på gymmet kompis! Det är bara härligt!

Kör hårt!

(Man kan även träna kampsport. Typ MMA. Det kan vara världens roligaste sport. Jobbigt är det med. Och vi gillar alla. Även ni som äter pommes varje dag. Sugen? Klicka in på KC, länk finns där uppe!)

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Det här med kosten och nystart

  1. Pingback: Vad ska jag käka då? Säg! | MMAfarsans Blogg

  2. Micaela skriver:

    Roligt inlägg att läsa 🙂 Kan hålla med dig, man glömmer lätt varför man började och stressar lätt iväg eftersom man ska göra så mkt och lite till, hur det ska göras och inte göras. Andas, stanna upp och kom tillbaka är min metod 🙂
    Samtidigt är det kul att utvecklas också!

    Fantastiskt att folk kommer i januari, att de startar men jäklarns vad trångt det är på gymmet nu, jag går ner efter 20, då är det lugnt och härligt 😉

Lämna en kommentar